Tuesday, May 7, 2013

Din ciclul "overheard/overseen"


Bine, overheard vine de la un nou obicei de a se nota chestii funny care sa fi date pe email la sfarsit de luna spre hlizirea boborului. Mi-am amintit de o intentie mai veche de a scrie despre franturi de lucruri auzite. Ca orice intentie a unui puturos notoriu, lucrurile au ramas la nivel de... intentie. Sau, ma rog - zice-se ca orice inceput e mai greu. Adevarul e ca imi e lene.
Si tot din lene, din cand in cand mai scriu - nu-mi place sa repet de-o mie de ori raspunsul la singura si clasica intrebare de sezon: ce ai facut de Paste?
M-am plimbat si am mai si stat cate putin la cabana. La pascut. La pascut de tipologii.

Imprejurari - ajungi la han, parchezi, te bucuri ca nu ai semnal si ca o sa stai linistit... Panica - nu ai apucat sa suni parintii sa fie linistiti ca ai ajuns bine. Renunti cu greu la berea la care ai balit tot drumul si pleci pe drumul semnalului... Si mergi, asa, vreo douaj' de kilometri dus. Si apoi te intorci. Si dai sa parchezi. Si vezi o masina de-a latu' unde ai parcat mai inainte de cautarea semnalului. Asta e - tragi masina cat mai aproape de rapa, sa nu te loveasca bizonul cand da cu spatele daca vrea sa iasa si poate sa mai lasi loc de inca o masina - daca mai vin si altii. Ghinionul lor de-o sa-i lovesca bizonul. Tu le-ai lasat loc. Scracnesti printre dinti ceva de bine cu gandul la bizonul de a parcat de-a latul si te grabesti la berea mult balita cu plusul de patruj' de kilometri. Din ciclul: "cine pleaca la plmbare pierde locul de parcare si berea de la soare". Nu am gasit alta rima.

Cina la cabana / pensiune / han. Lume multa, pensiunea plina, asezare la mese ca la nunta. Iti cauti numele la masa si te asezi. Apoi mai vin si altii. Saluti, ciocnesti un pahar, schimbi o vorba doua - socializezi. El: "domne' e o intreaga conspiratie europeana, mondiala. Pai noi avem o tara frumoasa cu o natura extraordinara, cu oameni harnici, cinstiti, muncitori. Oameni onesti, cu bun simt, cu respect. Ce treaba are hotul de neamt sa ne dea noua lectii de cum se fac lucrurile, pai cum sa ne dea noua lectii!?!?". Inutil sa incerc a-i spune ceva. Le stia pe toate, era un om cinstit, destoinic, inarmat verbal cu bun simt si respect. Mai neamt decat neamtul. Cum spuneam - om cinstit. Cinstit cu palinca.
A doua zi l-am vazut la masina. Acea masina, acea parcare de-a latul. Era bizonul. A vazut ca eu parcasem altfel si a zis: "hai sa o mut si eu ca poate mai vine careva". Am fost eu prea carcotas, uite ca bizonul nu-i chiar asa de copitat.

Harry Potter. Nume generic pentru pusti de 5-6 ani. Cu ochelari. In curte era o tabla de sah. Mare, intacta. Cu piese mari. Harry Potter incearca sa mute un pion, se loveste. Apoi incepe sa care picioare in toate piesele. Il calmeaza bunicul. Nu inainte sa faca mat intreaga tabla de sah.
Harry Potter e genul de copil nazbatios dar istet care prinde totul din zbor. Si tre' sa ai grija la ce zici pe langa el ca o sa repete clar si tare tot ce ai spus. Cand ti-e mai mare dragul. "Bunicule, mai schimba si tu muzica aia de cacat".
"Cum vorbesti asa cu bunicu'?!? Treci sus imediat!".
Era tatal, si ginerele. Un tip vorbaret, avea mereu ceva de adaugat la orice discutie. Cand termina bunicul / socrul de vorbit, el intarea imediat ideea cu: "Asta am vrut sa spun si eu / Exact la asta ma gandeam si eu / Mi-ai luat vorbele din gura, fix muzica asta am vrut sa o iau si eu de acasa.". Desigur, Harry Potter era in alta parte. Simpatic pusti. Un soi de mascota.

Padurarul de la mare in concediu la munte. Un tip chefliu. Pus pe glume. Il recunosti usor, dupa accesorii. Nasul rosu si bidonul de vin. E un tip sociabil dar foarte carcotas. Comenteaza orice. Din principiu ce-i facut in ograda lui Mazare e mai bun, un fel de nationalist local. Prieten cu toata lumea. Mai ales cu Harry Potter. Acesta este portavocea lucrurilor pe care le vrea spuse clar si tare. E un comunicator abil. Se foloseste de glume si de copii, in fond unele lucruri serioase pot fi spus doar in gluma iar pe copii nu te poti supara.

Cabanierul econom. Lumina cu ratia - asa e cand ai generator. Apa calda s-a terminat. Pune intrebari la care are deja raspuns: "Asa-i ca a fost prea cald? Maine fac mai putin foc!". E tinta preferata a ironiilor si comentariilor trimise prin Harry Potter de padurar. Altminteri cabana e faina, decorata frumos, camere mari, in mijlocul naturii extraordinare.

Si ca tot a venit vorba de natura...
Aceeasi cabana. Stateam afara pe o banca. Goleam o bere. Aud dinspre parau strigate: "pe care sa-l smulg?!? Asta-i molid nu e brad!". Era bizonul iesit la coafat natura extraordinara. Am vrut sa strig la el. Mi-au luat-o cainii inainte. Au inceput sa-l latre cat eu inca ma gandeam sa strig la el sau nu... Daca strig si ma iau de el poate da cu masina peste masina mea, sau peste mine. Daca nu strig inseamna ca sunt un las care nu spune ce are de spus... M-au scos cainii din dilema. L-au latrat. Bizonul era la bustul gol, cu pantaloni scurti. Barbatul fatal, cu par pe piept, mustata si chelie. Barbat bine, un zân. A inceput sa strige mai apoi: "Sunt Tarzan! Toate fetele sa vina la mine!".
Am aflat mai tarziu ca pe cateaua care-l latra cel mai tare o chema "fetita". Natura a ramas necoafata, iar fetita doar cu latratul.

Voi reveni – cu poze mai multe si text mai putin.

No comments: